Veelgestelde vragen

Heb je vragen of opmerkingen? Neem eerst onderstaand een kijkje bij onze veelgestelde vragen, daar vind je veel nuttige informatie terug.
Vind je niet wat je zoekt? Neem dan contact op via het contactformulier.

TOP

Hoe kan ik een opleiding annuleren?

Als je je deelname aan een cursus wilt annuleren, kan je de annulering via de website aanvragen. Log in via de knop ‘aanmelden’ rechtsboven op de website. Selecteer ‘Mijn bestellingen’ in je profiel in de linkerkolom. Daar kan je een 'annuleren' knop terugvinden rechts van je bestelling in het besteloverzicht. Klik op ‘annuleren’ en bevestig je annulering via de pop-up. Je bestelling is nu automatisch geannuleerd en het geld wordt terugbetaald. Je moet rekening houden met onderstaande annuleringsvoorwaarden:

  • Annulering meer dan 30 dagen voor aanvang van de cursus of het examen: 100% van het inschrijvingsgeld wordt terugbetaald.
  • Annulering tussen 30 en 15 dagen voor aanvang van de cursus of het examen: 50% van het inschrijvingsgeld wordt terugbetaald.
  • Annulering minder dan 15 dagen voor aanvang van de cursus of het examen: het inschrijvingsgeld wordt niet meer terugbetaald tenzij bij overmacht (bv. ziekte, ongeval) indien een bewijsstuk (bv. ziektebriefje) aan Inverde wordt bezorgd.

Ter info, je kan je bestelling enkel zelf annuleren als je bestelling al betaald is en de opleiding in de toekomst plaats vindt.

Verder houdt Inverde zich het recht voor om zelf een opleiding of examen te annuleren, bijvoorbeeld indien het minimum aantal deelnemers, vermeld bij elke opleiding of examen, niet bereikt zou zijn. In dat geval verwittigen wij de ingeschrevenen zo spoedig mogelijk. Bij annulering van een opleiding of examen door Inverde wordt het inschrijvingsgeld volledig terugbetaald.

Indien je een bestelling van een boek wilt annuleren, neem dan een kijkje in 'Hoe kan ik een bestelling van een boek annuleren?'.

TOP

Ik heb me ingeschreven voor een opleiding maar ik heb nog geen praktische informatie ontvangen

Je inschrijving is pas finaal als we jouw betaling hebben ontvangen. Indien je dus de optie ‘betalen met overschrijving’ hebt gekozen, kan het even duren voor we jouw betaling hebben ontvangen. Wanneer een cursus volzet is op het moment dat we je betaling ontvangen, wordt het bedrag teruggestort en ben je niet ingeschreven. We raden dan ook aan om meteen online te betalen. Zo ben je zeker van een plaats.

In je bestelbevestiging vind je een link terug naar 'Mijn leeromgeving'. Via deze link kan je alle praktische informatie raadplegen. Twee weken (en ook twee dagen) voor aanvang van de cursus, krijg je van ons een herinneringsmail. Indien je vragen hebt over je inschrijving kan je ons altijd contacteren via info@inverde.be.

TOP

Wat is inbegrepen in de prijs?

Bij onze technische cursussen is het gebruik van veiligheidskledij en materiaal steeds inbegrepen in de prijs. Sommige cursussen omvatten ook excursies. De verplaatsingskosten naar de excursielocaties zijn NIET inbegrepen in onze prijzen, maar we voorzien wel een systeem van carpooling. Indien er andere dingen zijn inbegrepen zoals lunch of een lesboek, staat dit steeds vermeld in de cursusinformatie.

Onze prijzen zijn inclusief btw, tenzij anders vermeld.

TOP

Ben ik verzekerd tijdens een opleiding?

Cursisten zijn door Inverde verzekerd voor lichamelijke ongevallen op weg van en naar de opleiding en tijdens de opleiding.

Materiële schade aan derden door een cursist tijdens een opleiding wordt NIET verzekerd door Inverde. Bij materiële schade aan derden door een cursist dient de cursist beroep te doen op zijn/haar eigen familiale verzekering of, indien de opleiding wordt gevolgd in dienstverband, op de werkgeversverzekering van zijn/haar werkgever..

TOP

Waar vind ik het aanvullend lesmateriaal terug?

Tijdens de lessen wordt vaak verwezen naar PowerPointpresentaties, PDF-bestanden, foto's enz. Deze kan je per cursus downloaden. Log in via 'aanmelden' rechtsboven op de website. Je komt dan in je account terecht. Selecteer daar 'mijn leeromgeving'. Hierin vind je al het materiaal terug dat bij de opleiding hoort. Je krijgt ook de laatste nieuwtjes te zien die van belang zijn voor de opleiding die je volgt.

TOP

Kan ik gebruik maken van de kmo-portefeuille?

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren.

De voorwaarden om de kmo-portefeuille te gebruiken:

  • Voorwaarden cursist:
    • Je onderneming is een kmo (volgens de Europese kmo-definitie) of je beoefent een vrij beroep.
    • Je onderneming heeft een aanvaardbare rechtsvorm.
    • Je vestiging ligt in het Vlaams Gewest. Daar zijn ook de 'werkenden in je bedrijf' aan de slag.
    • Je bent actief in de privésector. De participatie van een administratieve overheid is minder dan 25 procent.
    • Je bedrijf heeft een aanvaardbare hoofdactiviteit.
       
  • Voorwaarden opleiding:
    • De opleiding kost minimaal 100 euro – exclusief btw, inclusief verplaatsingskosten van de docent en de cateringkosten beperkt tot 25 euro per persoon per dag.
    • Een examen komt niet in aanmerking voor een subsidieaanvraag bij de KMO-portefeuille, enkel opleidingen.
    • Je sluit een overeenkomst met een geregistreerde dienstverlener.
    • Bij elke les teken je de aanwezigheidslijst (schriftelijk of elektronisch).
    • De opleiding is betaald voor 31 december van het jaar na je steunaanvraag.
    • Kies je voor afstandsleren (e-learning) dan moet er rechtstreekse interactie zijn met de docent.
    • Je doet de steunaanvraag vanaf de inschrijving en tot veertien dagen na de start van de lessen.
    • Na de opleiding krijg je een gepersonaliseerd vormingsattest van je dienstverlener.

Het erkenningsnummer van Natuurinvest is: DV.O107537. Je vraagt de subsidie aan via https://www.vlaio.be/nl/subsidies-financiering/kmo-portefeuille.

 
TOP

Ik wil een opleiding bestellen voor mijn medewerkers

Momenteel is het nog niet mogelijk om andere mensen zoals je medewerkers in te schrijven voor een opleiding. Iedereen die dus wil deelnemen aan een opleiding, moet zichzelf inschrijven aan de hand van een uniek e-mailadres.

TOP

Waarom kiezen voor online betaling?

Je inschrijving/bestelling is pas definitief nadat de betaling door ons werd ontvangen. Banken hebben voor het uitvoeren van overschrijvingen enkele dagen tijd nodig. Dit betekent dat het een aantal bankdagen duurt vooraleer jouw betaling ons bereikt. Indien de cursus in tussentijd volzet is, of het boek uitverkocht is (doordat anderen die online betaalden voorrang kregen), kan je inschrijving/bestelling geannuleerd worden. Tevens kunnen facturen waarbij de betaaltermijn overschreden wordt eenzijdig door Inverde geannuleerd worden, waarbij je inschrijving/bestelling verloren gaat. Als je dus zeker wil zijn, kies je best voor online betalen.

TOP

Leveringstermijn boeken

De verwachte levertijd kan je terugvinden op de productdetailpagina. We streven er naar om je bestelling zo spoedig mogelijk en binnen de aangegeven levertermijn bij je thuis te leveren. Wanneer het artikel verzonden wordt, ontvang je een bevestiging van verzending via e-mail.

TOP

Retour boeken

De consument heeft het recht om aan de onderneming mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het goed. Om een product te retourneren, neem je eerst contact op met onze klantendienst. Stuur een e-mail met de volgende gegevens: bestelnummer, het artikel en de reden van retour. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op betreffende de verdere opvolging van de retourzending. De producten dienen nog in originele, ongeopende verpakking te zitten. 

TOP

Vergoeding verzendkosten retourzending

De verzendkosten van de retourzending worden enkel door Inverde vergoed indien je een ander product ontving dan je bestelde of indien het product beschadigd toekwam. Enkel de verzendkosten voor het terugsturen via de standaard posttarieven worden vergoed. 

Let op: Inverde kan een retour weigeren indien de producten door de klant beschadigd werden. 

TOP

Een bestelling van boeken annuleren

De bestelling is reeds verzonden: je kan beroep doen op het recht om binnen 14 kalenderdagen na ontvangst het product te retourneren in de gesloten, originele verpakking. Je volgt hiervoor de normale retourprocedure.

De bestelling is nog niet verzonden: neem zo snel mogelijk contact op met onze klantendienst via info@inverde.be om de bestelling kosteloos te annuleren. Vermeld je klantnummer, bestelnummer en het product dat je wilt annuleren. 

Indien je een bestelling van een opleiding wilt annuleren, neem dan een kijkje in 'Hoe kan ik een opleiding annuleren?'.

TOP

Ik heb een beschadigd of verkeerd boek ontvangen

Indien je een ander product hebt ontvangen dan je bestelde of het product is beschadigd aangekomen, contacteer dan zo spoedig mogelijk onze klantendienst. Stuur een e-mail met daarin je bestelnummer, een beschrijving van de beschadiging of vergissing. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op betreffende de verdere opvolging van de retourzending.

TOP

Volumekorting boeken

Vanaf een bestelling van 20 exemplaren wordt een volumekorting van 20% toegekend. Deze korting wordt automatisch verrekend als je 20 stuks van een boek in je winkelmandje hebt liggen.

TOP

Inverde cadeaubon

De cadeaubon die je op onze website kan bestellen, kan zowel gebruikt worden voor onze boeken als voor onze opleidingen. 
Indien het bedrag van de bon lager is dan het inschrijvingsgeld voor de gekozen opleiding of publicatie, dan zal degene die de bon ontvangt, dat resterende bedrag zelf dienen bij te vullen.

Tijdens het afrekenen vul je de code van je cadeaubon in en het bedrag wordt automatisch afgehouden van je totaal. 

Opgelet: Het bestellen van een cadeaubon betekent niet dat de ontvanger ingeschreven is voor een bepaalde cursus. De persoon die de bon ontvangt, moet zich nog steeds zelf inschrijven voor een opleiding naar keuze. 

TOP

Hoe kan ik mijn account aanpassen?

Je kan je wachtwoord, adres of andere gegevens aanpassen door rechtsboven op 'Aanmelden' te klikken. Je krijgt dan al je accountgegevens te zien. Pas je gegevens aan en klik op 'Opslaan'.